Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

Merhaba arkadaşlar,bugün sizlerle hepimizin içinde bir ukde olarak kalan,mount & blade 2:bannerlord’u ele alacağız.Ekim 2016’da Steam’e eklenen ama bir türlü indirme linki gelmeyen Bannerlord bekleyişlerimizin bu yıl son bulacağı konusunda oyunculara ümit dolu yaklaşımlarda bulundu.Tabi biz oyuncuların bekleyişi 2016’da başlamadı benimde içinde bulunduğum bu bekleyiş ilk olarak 2012 yılında başladı.

1.Bannerlord mevsim döngüsü: 4 mevsimide dibine kadar yaşama vaadi veren Bannerlord,renk tonu ve hava şartları değişimini ve değişimlerin etkisinin sonuçlarını yapımcının yayımladığı videoda görebilirsiniz.Ciddi bir değişim ve farklı bir atmosfer ile sizleri savaş alanına sürükleyecek bir vaatte bulunan Taleworld’s sonunda beklediğimiz oyunu vereceği konusunda güzel adımlar attı.Bu arada tabikide oturup 4 mevsiminde döngüsünü beklemeyeceğiz,her krallığın sahip olduğu toprakların coğrafi özellikleri olacak,güzel bir geziye çıkıp gözlem yapabilirsiniz.

2.Kan efekti: Taleworld’s kan konusunda tamamen gerçekçi çalışmış olup,vuruş hissinin gerçekçi olması amacıyla kan efektlerini şu şekilde yapmıştır.Darbe aldığımızda yada verdiğimizde,çıkan kan üstümüze,kılıcımıza,kalkanımıza ve etrafa saçılabilecek.anlaşılan savaşlardan sonra duş şart olacak..

3.Savaş sistemleri,Silah çeşitleri ve Yenilikler: Oyuna eklenen yeniliklerden biri develerdir.Deve kullanıldığından sizlere ekstra bir hız kazandıracaktır.Sıkça karşılaşacağımız şeylerden biri de deve kervanları olacaktır. Savaş sisteminde bir takım yenilikler var. Karşı hamle mekaniği adı verilen yeni sitemle birlikte, Warband’de bulunan “chambering” sistemi de geliştirildi. Yeni karşı hamle sistemiyle birlikte, “chambering” yaparken, kombo yapma imkanımız da olacak. Kalkan mekaniğinde yapılan değişiklik ile birlikte ise, oynanış dinamiğine çok katkısı olmasa da, görsel açıdan gerçekçiliği arttıran bir yeniliğe gidilmiş. Eski sitemde, darbe alan kalkan hareketsiz bir şekilde dururken, ters kinematik adı verilen yeni fizik sistemiyle birlikte, kalkanın darbe alan kısmı geri hareket ediyor. Kalkanı taşıyan asker de, gelen darbenin şiddetine göre darbeyi vücudunda hissederek tepki veriyor. 

4.Darbe,Hasar yenilikleri: özellikle yakın dövüş silahlarında 3 farklı darbe,hasar sistemine gidilecek. Bunlar delme,kesme ve savurma hasarı olarak 3’e ayrılacaklardır.Kullanılan silaha ve giyilen zırha göre sürekli değişken bir yapıya sahip olan darbe,hasar sistemi karşımıza çıkacak.
Silahı savurma hızının da hasar durumuna ekleneceği yeni hasar sisteminde, her darbede farklı hesaplanan fiziğe dayalı bir hasar sistemi geliştirildi.Ayrıca yüzümüzün güleceği bir durum daha var Bannerlord bizlere kendi silahımızı tasarlama şansıda sunacak.Mount & Blade oyunlarına aşina olanların bildiği gibi karakterler, silah ve eşyaları için dört eşya bölmesine sahiptir. Ancak sahip olunan eşyalar, karakterimizin üzerinde görünmezdi. Gelen yenilikle birlikte, artık karakterimiz üzerinde taşıdığı eşyalar, silahlar, dışarıdan görünebilecek. Böylece online maçlarda rakibinizin heybesinde hangi silahları sakladığını artık görebileceksiniz.Yeni fizik sisteminin getirdiği ayrıntılardan biri de artık, koşarken üzerimizdeki .silahların sallandığı görülebilecek.

Mount & Blade II: Bannerlord

5.Kuşatma ve Savunma

Taleworlds’un, haftalık blog’larında paylaştığı bilgilere göre yapımcı firma, Bannerlord’da geliştirilecek kuşatma ve savunma stratejileri üzerine, oldukça kafa yoruyor. Öncelikle, savunan ve saldıran taraf, çeşitli savunma ve saldırı silahları kullanabilecek. Savaştan önce belirli yerlere kurulacak bu ekipmanları üretmek, belirli bir zaman alacak. Örneğin, saldırıda kullanabileceğiniz iki çeşit mancınığın, ateş atan versiyonunu inşa etmek, daha fazla zamana mal olacak. Bu inşa süreci de, kuşatmanın uzamasına ve savunma tarafına destek birimlerin gelmesine sebep olabilecek. Savunma ve saldırı tarafı, mancınık, kuşatma kuleleri, koçbaşı, balista ve trebüşe gibi çeşitli kuşatma silahları kullanabilecek. Kuşatma kulesi, koçbaşı gibi saldırı silahları, aynı zamanda yıkılabilir olacak. Yani kuşatma kulesinde artık eskisi kadar güvende hissetmeyeceğiz. 

Bannerlord’da bulunacak kalelerin de seviyeleri olacak. 1. seviye kaleler, 2 seviye daha yükseltilerek, surları geliştirilebilecek. Daha geniş birlik düzenleri için kritik noktalara daha derin duvarlar ve daha yüksek kuleler yapılarak 3. seviye kale haline getirilebilecek. 1. seviye kalelerin kapılarını, koç başlarıyla yıkmak kolay olacak iken 3. seviye kaleleri ele geçirmek daha derin bir strateji gerektirecek.

Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord

Umarım bu sene bu oyunu oynarız uzun zamandır bekliyoruz. hepimiz umarım Taleworld’s daha fazla biz oyunculara, daha fazla hasret yaşatmaz ve biz bu orta çağ,rpg,savaş,strateji oyunundan mahrum kalmayız saygılar ve sevgilerle…..

Pubg ye ulaşabilirsiniz buradan da
Mount & Blade II: Bannerlord YAPILAN YORUMLAR