CIVILIZATION 6: GATHERING STORM İnceleme

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM İnceleme

  • Ana Sayfa
  • Blog
  • CIVILIZATION 6: GATHERING STORM İnceleme

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM iklim değişikliğini son bir patron haline getiriyor. Binlerce yıllık ilerleme ve genişlemenin ardından, hayatta kalan medeniyetlerin, daha önce karşılaştıkları görünüşte daha büyük ve daha karmaşık olan, üstünden atlamak için bir engel daha var. Planları kargaşaya fırlatır, haritayı dönüştürür ve ordu ya da kültürle üstesinden gelinemez. Medeniyet çağlarda yaşanan en heyecan verici şey.

Tarihin çoğu için, sivillerin iklim üzerinde neredeyse hiçbir etkisi yoktur. Kömür ve petrol gibi kaynaklardan yararlanılmaya başlanmadıkça, CO2 emisyonlarının çoğunlukla yükselen deniz seviyelerinde haritayı artırmaya ve dönüştürmeye başlaması mümkün değil. Ancak kötü hava koşulları, depremler ve volkanik püskürmeler, imparatorluk inşa planlarınızı her ne zaman engelleyebilir, dolayısıyla doğa ısrarcı bir düşmandır. 

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

Bir vatandaş seçtikten sonra ilk yaptığınız seçim – sekiz yeni ve dokuz yeni lider var – genellikle ilk sıranızda yerleşmek için bir altıgen bulmak. Hemen, Gathering Storm karışıma birkaç karar daha verir. Örneğin, Maori olarak oynuyorsanız, denizde başlayıp kökleri bırakmayı tercih ettiğiniz her tur için ikramiye alırsınız; Fenikeliler, sermayelerini başkalarına taşıma kabiliyetleri sayesinde daha sonra esneklik kazanırlar. benzersiz bina ile şehir. Genişleyen kadrolar arasında, sıradışı bir şekilde büyürken bile öne çıkmalarını sağlayan sıra dışı bazı bükümler var. Ne kadar oynarsanız oynayın, ilk şehrinizi nerede kuracağınızı düşünerek biraz daha zaman geçirmeniz gerekecek. 

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

Sermayenizi bir taşma ovasına yaslamak, tüm gelişmeleri ve ilçeleri yıkım tehlikesiyle karşı karşıya tutarken, evinizi bir volkanın yanında yapmak sadece sorun istiyor. Bu riskleri almanın, özellikle de yakındaki hekimlerin doğurganlığının artmasıyla ilgili ödülleri vardır. Rastgele olaylar olmasına rağmen hala plan yapabilirsiniz; Hala potansiyel riskleri ve ödüllerini stratejine ekleyebilirsin.

İklim değişikliği karmaşık olsa da, Gathering Storm, ayrıştırmayı kolaylaştırarak birkaç belirli kaynağa odaklanır. Kömür gibi stratejik kaynaklar, bazı modern ve daha sonraki binaları güçlendirmek için yakıt için yakılabilirken, bazı birimler sürekli bir arz gerektirir veya bunları kullanamazsınız. Öyleyse onlar önemli kaynaklar ama aynı zamanda CO2 seviyelerinin yükselmesinin nedeni de bunlar. Yani yapabileceğiniz çok büyük, ama neyse ki açık, net seçenekleriniz var. Petrolün kesilmesi size bazı birimlere mal olabilir ve şehirlerinizi yeni bir güç kaynağına dönüştürmek için zaman harcamanıza zorlayabilir, ancak değişiklikleri de yavaşlatır.   

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

Agresif bir komşunun çok farklı bir tehdidi. Bazı yerler diğerlerinden daha büyük risk altında olmasına rağmen, felaket haritanın herhangi bir yerinde olabilir. Modern çağdan itibaren, su basması veya deniz seviyesinin yükselmesi gibi şeyleri hafifletebilecek binalar ve projeler ortaya çıkıyor, ancak bu, karşılayamayacağınız zaman ve kaynaklar. Fakat o zaman saldırgan komşunuz sizi kurtarabilir. 

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

Fırtına toplamak, doğal afetleri veya iklim değişikliğini bireysel vatandaşların kaygıları olarak görmüyor. Dünya Kongresi sayesinde, afet mağduruna yardım göndermeleri için herkesin çağrıldığı acil bir olay yaratarak diğer vatandaşlara hareketler getirilebilir. Diğer acil durumlar gibi, onlar da çok iyi olmak ya da İsveçli Katherine’in başka bir şehri Taoizm’e dönüştürmekten alıkoymak istemesi veya üstünlüğünü artırmaya çalıştığı her yarışmada üstünlük sağlamaya çalışan yarışmalar olarak tanımlandı. 

Dünya Kongresi’ni kullanmak, tehlike arttıkça daha da önem kazanıyor. Erimekte olan kutup buzullarına bakmak ve “Tamam, bir Tesla alacağım ve vegan olacağım” demek her şey yolunda ve güzel, ama somut bir fark yaratmak için uluslararası, politik bir çaba gerektiriyor. Petrol platformlarımı ve kömür madenlerini kapattım, gemilerimi ve uçakları görevden aldım, ancak o zaman bile denizler yükselmeye devam etti. Belirli santralleri yasaklayan uluslararası yasaları ve uyruklu insanlar arasında dostluk rekabeti uyandırdı. 

Her zaman Medeniyete çok yakışan bir yarışmadır. Yaklaşan ekolojik felaket, yeni diplomasi sisteminin iyi bir vitrinidir, ancak buzullar kaybolmaya başlamadan çok önce aşina olursunuz. Diplomatik iyilik, her ülkenin uluslararası nüfuzunu finanse ediyor. Hem altın hem de eski eserler gibi maddi olanlar ve gelecek vaat eden sözler gibi alınıp satılabilecek bir kaynak. Uluslararası etkinliklerde rekabet etmek, acil durumlarda yardım etmek ve müttefik olmak size biraz kazanacaktır. Dünya Kongresi birleştiğinde, bu iyilik oylara çevrilir ve gündeminizi küresel düzeyde zorlamaya çalışmanıza izin verir. 

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

İki yüzlü bir lider haline geldim, itiraf ediyorum. Şahsen tüm gülümsemeler ve güvenceler, ama Dünya Kongresi toplandığı anda, arkamda bir bıçakla oradayım. “Evet, Trajan, biz iyi arkadaşız” derim, bütün iyiliğimi ordusunu kısaltmak için harcıyorum. Herkesi sizin gibi yapmanıza dayanan diplomatik bir zafer yerine, anlaşma yapmanıza, uluslararası etkinliklerde yarışmanıza ve akıllıca bir iyilik yapmanıza bağlı. Elbette, ittifaklar ve bir şehir devletinin suzerini olmak, sizin lehinize netlik kazandıracak, ancak politik oyunu kazanmanın birkaç yolu var ve sinsi bir tekerlekli ve satıcı olmak bunlardan biri.

Bu kesinlikle en ilgi çekici diplomasi Uygarlık 6’da ve belki de dizide olmuştur. Diğer Uygarlıklar küresel diplomasiyi ve siyaseti modellenmiştir, ancak bu ölçekte değil ve kesinlikle oyunun dokusuna dokunmamış. Yükseliş ve Düşüş topu yuvarladı, ancak diplomasiyi açık bir stratejiye dönüştüren ve herkesi içeren yeni problemleri çözmede etkili kılan Gathering Storm. Hala rekabetçi olmasına rağmen, her vatandaşın gemiyi düzeltmek için bazı fedakarlıklar yaptığı birleştirici anlar var. 

Nihai oyun için ayar – eğer her şey ters giderse, yine de – oldukça çarpıcı. Kıyı okyanus tarafından yutuldu, doğal afetler artmakta ve daha önce fosil yakıtlara bağımlı olan tüm sanayi kesiliyor. Dünyanın her santrali veya geriye kalanlar zaten kullanımdadır, yani genişleme sadece fetih şeklinde olabilir. Hepsi çok 3. Dünya Savaşı. Ve sonra… durdu. 

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

İklim değişikliği sadece biter. Son aşamada, buzulların yüzde 85’i erir ve felaketler yüzde birkaç artmaya başlar, ancak daha sonra iklim değişikliği olmaz. Büyük kıta haritamda, bir adayı su altında bırakan ve bazı kıyıları kullanılamaz hale getiren denizde 70’den fazla hektar yutuldu, ancak bu, özellikle okyanusta yaşam alanı inşa etmeme izin veren bir teknolojinin kilidini açtığımda, kabul edilebilirdi.

Seasteads adı verilen habitatlar, gelecek dönemde ortaya çıkan yeni teknolojilerden biridir. Kullanışlılar ve suya ev inşa etmekle ilgili, Alpha Centauri’yi akla getiren bir şey var, bu asla kötü bir şey değil, ama aksi halde yeni çağ biraz serseri. Kapsam çok iddialı bir genişleme olan kapsamda çok dar. Teknisyenlerin çoğu, şimdi yapabileceğiniz gösterişli bilim kurgu ünitesini geliştiriyor gibi görünüyor: dev bir katil robot. Zor, aptalca ve düşman şehirleri dev ölüm makineleriyle parçalamanın eğlenceli olduğunu inkar etmiyorum, ancak bir kısmı inşa edildiğinde, gelecek dönem hızla yeni şeylerin bitiyor. Kısa ve büyük ölçüde yabancı. 

Ufukta ve deniz seviyelerinde daha fazla değişiklik olmadıkça, bu kendinden empoze edilen tüm sınırlar kaldırılabilir ve son oyun biraz daha geleneksel bir şeye geri döndürülebilir. Son crescendo’yu, bazı korkunç kıyametleri beklemeye devam ettim, ama hiç gelmedi. Tüm insan uygarlığının sona ermesini engellemeye çalıştığımız yanılsaması altında hareket ediyordum, ama bu daha acil görünüyor. Bundan kaçınmak için hala en iyisidir, ancak onu güçlendiriyor olduğunu bilmek onun gücünün bir kısmını çalıyor. 

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM

İklim değişikliğini durdurup durmadığınızı ya da Fırtına Toplamanın en etkili olduğu senaryoda bu son senaryoya yolculuk var. Yeni acil durumlar, işbirliği ve iklim değişikliğinin savaşta bile etkisi, dünyanın sonunun asla gelmediğini bilseniz bile oyunu büyük ölçüde değiştirebilir. Harita seçimi de fark yaratıyor. Örneğin bir takımada veya adalarda oynamak, iklim ölçerin hareket etmesini durdurmadan önce büyük miktarda hasar oluşmasını sağlar. Ve her zaman olduğu gibi, rastgele haritalar, başlangıç ​​deniz seviyeleri ve kaynak bolluğu gibi ince ayar özellikleri üzerinde bazı kontroller uygulayabilirsiniz. Eğer istediğin zorluk buysa, onu hala bulabilirsin.  

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM çok fazla ısırıyor, ancak iklim değişikliği ve küresel diplomasi gibi büyük kavramları dengeleme yeteneğinden fazlasını kanıtlıyor. Onları, plajların kaybolmaya başladığını fark etmeden önce bile, sürekli olarak etkileşime gireceğiniz tutarlı ama yine de karmaşık sistemlere dönüştürür. Doruk birikmeye yetmiyor, ancak Civilization 6 hala tüm genişleme getirileri için daha zengin bir oyundur.

CIVILIZATION 6: GATHERING STORM İnceleme YAPILAN YORUMLAR